تحقیقات بازار
یکی از مهمترین مراحل و شاید مهمترین مرحله بازاریابی، تحقیقات بازار است تا از شرایط بازار مورد نظرمان آگاهی داشته باشیم و پلن های مربوط به بازاریابی خود را بر آن اساس تنظیم کنیم. با انجام اصولی این تحقیقات می توانیم تغییرات موجود در یک بازار را، رصد، پیش بینی و دنبال کنیم و به یک ارزیابی نسبتاً دقیق از میزان موفقیت خود برسیم. در این دوره به معرفی، تحلیل و آموزش کار با ابزارهای تحقیقات بازار آنلاین میپردازیم.
سرفصل های کارگاه
- ضرورت و جایگاه تحقیقات بازار
- اهمیت تحقیقات بازار در حوزه فناوری
- فرایند تحقیقات بازار
- تعریف مسئله در تحقیقات بازار
- انواع روشهای تحقیقات بازار
- منابع اطلاعات بازار در ایران
- مسیر توسعه ایده های فناورانه و نقش تحقیقات بازار در آن ها
- سطح آمادگی فناوری و بازار
- انتخاب محصول در فناوریهای پلتفرمی
- کارکرد سطوح آمادگی فناوری و بازار در کنار یکدیگر
- چگونگی ارزیابی سطح آمادگی بازار و فناوری برای محصول خود
مدرس
مجید عقلایی
- دکتری مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران
- مدیرعامل شرکت توسعه بازار سام
- موسس هایتک مانیتور و پترونومیکس
- ۱۳ سال سابقه در زمینه تحقیقات بازار و توسعه بازار در فناوریها و محصولات نوین
- مشاور شرکت های دانش بنیان در ستاد توسعه فناوری نانو، معاونت فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی
شرایط این دوره آموزشی
- این کارگاه بصورت حضوری در پارک فناوری پردیس- مرکز فناوری سراج- سالن سراج برگزار می گردد.
- زمان ثبت نام تا تاریخ ۱۶ بهمن خواهد بود.
- زمان برگزاری این کارگاه در روز سه شنبه ۱۸ بهمن از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰خواهد بود.
- پس از تکمیل ثبت نام، برنامه دوره و سایر موارد مرتبط اطلاع رسانی خواهد شد.
- پیگیری ثبت نام با شماره ۷۶۲۵۱۰۷۳-۰۲۱