مبانی بین المللی سازی شرکت ها
امروزه استراتژی های کسب و کار در رشد و موفقیت شرکت ها بسیار اثرگذار است که از مهم ترین آن ها می توان به بین المللی سازی شرکت ها اشاره نمود. این مؤلفه در سال های اخیر توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده و در طول زمان نیز مدل های بسیاری برای تبیین این فرایند ارائه شده است.
تلاش های بسیاری برای درک بین المللی سازی صورت گرفته است و تعاریف بسیاری نیز برای آن ارائه شده است.
آنچه که در گذشته تنها برای کسب و کارهای بزرگ قابل دسترس بود، در حال حاضر برای کسب و کارهای کوچک نیز قابل دسترس است. ایجاد تفکر و نگرش بین المللی سازی برای شرکت های داخلی نه تنها دسترسی به بازارهای خارجی را تسهیل نموده بلکه کمک می کند تا کسب و کار هدف در فضای رقابت داخلی نیز از جایگاه ممتازی برخوردار باشد.
سرفصل های کارگاه
- توسعه ارتباطات بین الملل
- مبانی بازارشناسی بین الملل
- آشنایی با اتاق های مشترک بازرگانی، قراردادهای ۲ و چند جانبه، کنوانسیون ها و ...
- طراحی رویداد و حضور در نمایشگاه های بین المللی
- طراحی نقاط تماس
- تولید محتوا و حضور در شبکه های اجتماعی
- شبکه سازی و ایجاد نمایندگان محلی
- بازمهندسی ساختار شرکت در حوزه ارتباطات بین الملل
مدرس
محمدرضا نظری
- دانش آموخته دوره دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه Distance, BIBS
- مشاور مدیریت دانش و سرمایه گذاری گروه مپنا و فناپ
- مدرس مدعو دانشگاه برکلی کالیفرنیا
- مدیر ارشد برنامه ریزی و سیستمهای اطلاعاتی شرکت زیراکس
- مشاور مدیرعامل و مدیر عملیات فروشگاه های زنجیره ای رفاه
- مشاوره عالی گروه زمزم
- عضو مرکز پژوهش فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف
- مشاور تجاری سازی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
شرایط این دوره آموزشی
- این کارگاه بصورت حضوری در پارک فناوری پردیس- مرکز فناوری سراج- سالن سراج برگزار می گردد.
- زمان ثبت نام تا تاریخ ۸ بهمن خواهد بود.
- زمان برگزاری این کارگاه در روز دوشنبه ۱۰ بهمن از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰خواهد بود.
- پس از تکمیل ثبت نام، برنامه دوره و سایر موارد مرتبط اطلاع رسانی خواهد شد.
- پیگیری ثبت نام با شماره ۷۶۲۵۱۰۷۳-۰۲۱