یکی از مهمترین مراحل و شاید مهمترین مرحله بازاریابی، تحقیقات بازار است تا از شرایط بازار مورد نظرمان آگاهی داشته باشیم و پلن های مربوط به بازاریابی خود را بر آن اساس تنظیم کنیم. با انجام اصولی این تحقیقات می توانیم تغییرات موجود در یک بازار را، رصد، پیش بینی و دنبال کنیم و به یک ارزیابی نسبتاً دقیق از میزان موفقیت خود برسیم. در این دوره به معرفی، تحلیل و آموزش کار با ابزارهای تحقیقات بازار آنلاین میپردازیم.
سرفصل های کارگاه
ضرورت و جایگاه تحقیقات بازار
اهمیت تحقیقات بازار در حوزه فناوری
فرایند تحقیقات بازار
تعریف مسئله در تحقیقات بازار
انواع روشهای تحقیقات بازار
منابع اطلاعات بازار در ایران
مسیر توسعه ایده های فناورانه و نقش تحقیقات بازار در آن ها
سطح آمادگی فناوری و بازار
انتخاب محصول در فناوریهای پلتفرمی
کارکرد سطوح آمادگی فناوری و بازار در کنار یکدیگر
چگونگی ارزیابی سطح آمادگی بازار و فناوری برای محصول خود
مدرس
مجید عقلایی
مدیرعامل شرکت توسعه بازار سام
موسس هایتک مانیتور و پترونومیکس
۱۳ سال سابقه در زمینه تحقیقات بازار و توسعه بازار در فناوریها و محصولات نوین
مشاور شرکت های دانش بنیان در ستاد توسعه فناوری نانو، معاونت فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی
"کارنو" مجموعه برنامه ها و رویدادها در حوزه کارآفرینی و اشتغال است که از سال ۱۳۸۸ به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک می کند تا بتوانند به شکل اثربخش تر در زیست بوم فناوری کشور نقش آفرینی کنند. در این بین مجموعه کارنو با طراحی مسیرهایی متناسب با شرایط موجود جامعه و استفاده از مشاوران و اساتید توانمند، بستری است تا شرکت های دانش بنیان بتوانند نیازهای خود در حوزه منابع انسانی را مرتفع سازند. از زیرمجموعه رویدادهای کارنو می توان به رویداد کارآفرینی کارنو، کمپ اشتغال کارنو و رویداد جابمیت با استانداردها و تاییدیه های مراکز معتبر کشور اشاره نمود.
آدرس: تهران، کیلومتر ۲۰ جاده دماوند، پارک فناوری پردیس، خیابان نوآوری، ساختمان فن بازار
کد پستی:۱۶۵۴۱۲۰۰۲۱
شماره تماس: ۰۹۳۰۱۸۹۸۶۴۶ - ۰۲۱۷۶۲۵۱۰۶۵
اینستاگرام: karnostartup
تلگرام: karnostartup
لینکدین: karnostartup
پست الکترونیکی: info@karnostartup.ir