محیط کار آرمانی
هدف از اجرای مدل محیــط کار آرمانـی در سازمان ها ساختن سازمانی کارآمـد و موفق با سرمایــه انسانــی توانمند، شـاد و پرانــرژی از طریق ایجاد فرهنگ اعتــماد، اثربخشی و صمیمیت و حرکت به سوی اهداف سازمان ها به منظور دستیابی و تحقق این اهداف است.
ساختن محیط کار آرمانی، با فرهنگی مبتنی بر اعتماد یکی از بهترین سرمایه گذاری های یک شرکت است که برند سازمان را بهبود می بخشد و می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:
– قدرت جذب بهتر از بازار کار به دلیل برند محبوب تر
– خروج کمتر از سازمان به دلیل دلبستگی سازمانی بالاتر
– بهره وری بالاتر سازمان به دلیل عملکرد بالاتر کارکنان
– مشتریان وفادارتر به دلیل تجربه و حس بهتر نسبت به سازمان
– سودآوری بیشتر به دلیل بهره وری بالاتر سازمان
هسته اصلی مدل محیط کار آرمانی اعتماد متقابل بین رهبران و کارکنان است که شامل ۵ مگافاکتور اصلی می باشد.
- شایستگی و اعتبار
- احترام
- عدالت و انصاف
- غرور و افتخار سازمانی
- صمیمیت
مطالعات دانشگاه آکسفورد و Great Place to Work Institute در بیش از ۶۰۰۰ شرکت در ۱۵۰ کشور از سراسر دنیا نشان می دهد که یکی از جنبه های فرهنگی مهم در سازمان های برتر، اعتماد متقابل رهبران و کارکنان است که به نوبه خود زمینه رضایت شغلی و انگیزه های بالاتر کارکنان را فراهم می کند و شادی سازمانی را افزایش می دهد.
در این برنامه در نظر داریم با حضور صاحبنظران این حوزه به بررسی یک محیط کار آرمانی بپردازیم:
سخنرانان:
دکتر عبدالرضا حافظی
دکترای مدیریت و توسعه منابع انسانی،
۳۰ سال تجربه حرفه ای در مشاوره، طراحی و استفرار سیستم های جامع سرمایه انسانی،
بنیان گذار مدل محیط آرمانی در ایران،
رئیس هیات مدیره گروه موسسه توسعه راه حل های منابع انسانی.
دکتر محمدرضا نظری
دکترای مدیریت استراتژیک،
مشاور پارک علم و فناوری شریف،
مدرس و مشاور تجاری سازی فناوری و باز مهندسی،
مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری سرزمین آیریا.
دکتر رسول نوری
مدیر ارشد منابع انسانی و توسعه سازمانی رمیس،
مشاور دبیرکل اتاق بازرگانی تهران.
دکتر مهدی موسوی نائینی
عضو هیات مدیره شرکت پارس تامین،
مشاور توسعه سرمایه انسانی.
مخاطبان:
مدیران عامل؛
مدیران و کارشناسان منابع انسانی
علاقمندان به این حوزه
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳ الی ۱۶
پارک فناوری پردیس، سالن سراج